24. září 2014

Malé zamyšlení nad známkami

Chci všechny děti moc pochválit , pracují s radostí, chutí a nadšením. Všem bych za uplynulé týdny napsala velkou jedničku.

Zatím budu používat při hodnocení pouze stupně 1, 2, 3. Známka  tedy  neodpovídá stupni znalostí, ale znamená asi toto:

1 – skvěle, moc se ti to povedlo

2 - pozor, jde to i lépe

3 – to se moc nepodařilo

Často práce hodně hodnotíme společně, ukazujeme si chyby, snažíme se vylepšovat a pokud se někomu tročku něco nepovede, je to úžasná věc pro něj i pro všechny ostatní neboť nezdar je tou nejlepší příležitostí ke zlepšení v dané dovednosti. Děti si budují i zpětnou odezvu na svou práci a učí se být zdravě kritické i sebekritické.

Prosím, milí rodiče, opravdu se netrapte, že někdo občas přinese jinou známku než jedničku, není vypovídající o tom, že se nesnaží, pracuje méně atp. Známka jen říká, dnes se mi něco v porovnání s ostatními povedlo méně. Všichni dělají to nejlepší, co v dané chvíli dovedou a známka by je měla namotivovat i k přemýšlení nad svou prací a  případně i touze po zlepšení.

Pracuji průběžně na tom, aby všichni zažili radost a pocit úspěchu. Chválím, chválím, chválím, když někomu něco vytknu, obratem se ho snažím za něco pochválit a vyzdvihnout jeho další úspěchy.

Chyba není selhání, ale příležitost ke zlepšení.

Příjemné další dny a klid v duši. Jde nám to skvěle.